Sağlık Bakanlığı 657 sayılı Kanuna tabi 4/B sözleşmeli personelin eş durumu hakkında bilinmesi gerekenler nelerdir?


Sağlık Bakanlığında görev yapan 657 sayılı Kanuna tabi 4/B sözleşmeli personel nasıl eş durumu tayini yapmaktadır bilgi verebilir misiniz?


143417 | 06.02.2023

Cevap


4/B sözleşmeli personellerin aile birliği mazeretine bağlı yer değişikliği için ilgili mevzuatlar;

“Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar” adlı Bakanlar Kurulu Kararının 2/3/2009 tarihli 2009/14799 sayılı kurum içi yer değişikliği isimli ek madde 3 (B) bendin de aile birliği mazereti için gerekli şartlar açıklanmıştır.

Sağlık Bakanlığının ilgili mevzuatı;

Sağlık Bakanlığı 4/B Sözleşmeli Personelinin Yeniden Hizmete Alınması ve Kurum İçi Yer Değişikliğine Dair Yönerge de eş durumu ile yer değişikliği 7. Madde de açıklanmıştır.

Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar’a baktığımızda eş durumu;

“Personelin  eş durumuna bağlı kurum içi yer değişikliği talebi; vizeli olduğu birimde fiilen en az bir yıl çalışmış olması, geçiş yapacağı hizmet biriminde aynı unvan ve niteliği haiz boş pozisyon bulunması ve kamu personeli olan eşin, kurum içi görev yeri değişikliği mümkün olmayan veya mevzuatı uyarınca zorunlu yer değiştirmeye tabi tutulan bir görevde bulunması kaydıyla yerine getirilebilir.”

Sağlık Bakanlığının ilgili yönergesinde eş durumu;

(1) “Eş durumu nedeniyle il’ler arası yer değişikliği için boş sözleşmeli personel pozisyonları her yıl ocak ve temmuz aylarında Bakanlıkça tespit ve ilan edilir. Bu pozisyonlara yerleştirme kura ile yapılır.

(2) Sözleşmeli personelin, eş durumu nedeniyle il’ler arası yer değişikliği talebinde

bulunabilmesi için;

a) Bakanlığın o il’de boş pozisyon ilan etmiş olması,

b) Pozisyonunun vizeli olduğu il’de fiilen en az bir yıl çalışmış olması,

c) Kamu personeli olan eşinin, kurum içi görev yeri değişikliği mümkün olmayan veya mevzuatı uyarınca zorunlu yer değiştirmeye tabi tutulan bir görevde bulunduğunu belgelemesi,

ç) Eşinin, stratejik personel olması veya 4924 sayılı Kanuna göre istihdam edilmesi,

gerekir.

(3) Aile birliğinin, D ve C hizmet gruplarında ve daha alt hizmet bölgesinde/grubunda doluluk oranı daha düşük olan bir il’de, doluluk oranlarının eşit olması halinde ise sözleşmeli personelin çalıştığı il’de sağlanması esastır. Eşlerden her ikisinin de sözleşmeli personel olması halinde üst durumda olan eşin çalıştığı il’e; eşlerden birinin sözleşmeli diğerinin kadrolu personel olması halinde ise sözleşmeli eşin çalıştığı il’e; öncelikle bakılarak diğer eşin görev yeri D ve C hizmet grubunda bulunan eş’e bağlı olarak değiştirilebilir. Bu durumların gerçekleşmemesi halinde, üst hizmet bölgesi/grubunda bulunan eşin görev yeri, alt hizmet bölgesi/grubunda bulunan eş’e bağlı olarak değiştirilebilir. Ancak, eşlerden biri 5 veya 6 ncı hizmet bölgesinde ise pozisyon ve standardın uygun olması halinde diğer eş bu il’e atanabilir.

(4) Eş durumu açısından üstlük ve astlık durumu sırasıyla; diş tabipleri, eczacılar, 4 yıllık lisansiyerlerin atandığı pozisyon unvanları, 2 yıllık önlisans mezunlarının atandığı pozisyon unvanları, orta öğretim mezunlarının atandığı pozisyon unvanları ve bunlarda eşitlik olması halinde hizmet süresi fazla olan şeklindedir

(5) Kadrolu personelin, sözleşmeli eşin görev yaptığı il’e nakil talebinde bulunabilmesi için o il’de standardın uygun olması şarttır. Kadrolu eşin, standardın uygun olmaması nedeniyle sözleşmeli eşin bulunduğu il’e atanamadığının, sözleşmeli personelin eş durumu nedeniyle yer değişikliği başvurularının alındığı tarihler arasında belgelendirilmesi halinde sözleşmeli personel, kadrolu eşin görev yaptığı il’e yer değişikliği talebinde bulunabilir.

(6)  Bu madde kapsamında en son yapılan eş durumu kurası için boş pozisyon ilan edilmemiş olması veya en son yapılan kura sonucu sözleşmeli personelin kadrolu çalışan eşinin bulunduğu il’e yerleştirilememesi durumunda, bir sonraki eş durumu kurası için boş sözleşmeli personel pozisyonlarının ilan edileceği tarihe kadar başvuruda bulunması ya da sözleşmeli personelin, pozisyonunun vizeli olduğu il’de fiilen en az bir yıl çalışmamış olması nedeniyle bu madde hükümlerinden yararlandırılamaması hallerinde kadrolu personel, sözleşmeli eşin görev yaptığı il’e standardın uygun olması kaydıyla atanır.

(7) Kadrolu personelin eşinin, diğer kamu kurum veya kuruluşlarında 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 4/B maddesine göre sözleşmeli personel olarak çalışması halinde ise kadrolu personel, eşinin görev yaptığı il’e standardın uygun olması kaydıyla atanır.

(8) Sözleşmeli personel, eş durumu nedeniyle yer değişikliği talebini Personel Bilgi Sistemi üzerinden yaparak, istenen belgeleri birim amirine imzalattığı Personel Bilgi Sistemi formuna eklemek suretiyle doğrudan Bakanlığa gönderir. Yer değişikliği talebi, yukarıda belirtilen şartlar ve mevzuata göre incelenerek talebi uygun olanların listesi, uygun olmayanların gerekçesiyle birlikte listesi ve diğer hususlar Bakanlıkça ilan edilir.

(9) PBS üzerinden kesinleştirilmeyen veya Personel Bilgi Sistemi üzerinden kesinleştirilip süresi içinde Bakanlığa gönderilmeyen başvurular ile başvuru sahibinin veya ilgili birim amirinin imzası bulunmayan başvurular, Bakanlıkça değerlendirmeye alınmaz.

(10) Yerleştirme sonuçları Bakanlıkça ilan edilir.

(11) Kura sonucu, eş durumu nedeniyle görev yeri değişikliğine hak kazanan personelin atamaları Bakanlık tarafından il emrine yapılır. Bu personelin il içerisinde göre yapacakları hizmet birimleri, Bakanlıkça tespit edilen tarihler arasında Müdürlükler tarafından belirlenir. Görev yeri değiştirilen personel ile yeniden sözleşme imzalanır.


Önceki Sayfaya Dön Soru & Cevap Anasayfasına Dön